۱۶ اسفند ۱۳۹۳، ۱۳:۳۵

نوریان به مهر خبر داد:

ارسال ۱۰ هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی از قم به استان‌های دیگر

ارسال ۱۰ هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی از قم به استان‌های دیگر

قم - مدیرکل انتقال خون استان قم از ارسال ۱۰ هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی از قم به استان‌های دیگر طی سال جاری خبر داد.

مرتضی نوریان در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: میزان اهدای خون طی ۱۱ ماهه گذشته در قم ۳۵ هزار واحد بوده که نسبت به سال گذشته ۶ و نیم درصد رشد داشته است.

وی گفت: بانوان ۴.۴ درصد اهداکنندگان خون در این مدت را شامل می‌شوند که این تعداد نیم درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

مدیرکل انتقال خون استان قم عنوان کرد: تعداد اهدا کنندگان مستمر یعنی افرادی که بیش از ۲ بار به اهدای خون می‌پردازند ۵۳ درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه استان قم در زمینه اهدای خون از میانگین کشوری بالاتر است، اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون تعداد ۵۰۰ هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی به مراکز درمانی انتقال داده شده است، همچنین ۱۰ هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی به استان‌های تهران و خوزستان ارسال شد.

نوریان توصیه کرد: جوانان به ویژه متولدین ۷۲ به بعد و بانوان مشارکت بیشتری در اهدای خون داشته باشند و از کم خونی نترسند زیرا حفظ سلامتی اهدا کننده اهمیت بسیاری دارد و چنانچه اهدا کننده شرایط لازم را نداشته باشد اهدای خون صورت نمی‌گیرد.

مدیرکل انتقال خون استان قم افزود: برای ساخت مرکز انتقال خون در منطقه پردیسان زمینی تملک شده است که پس از پیگیری پروانه ساخت ساختمان شماره ۲ پایگاه انتقال خون قم به این منطقه منتقل خواهد شد.

وی گفت: همزمان با هفته نیکوکاری این اداره کل بر اساس پیشنهاد کارکنان و پرسنل کشور، مدیران و پرسنل به اهدای خون پرداختند که در استان قم نیز این اقدام صورت گرفت.

نوریان اظهار داشت: در حوزه سیانت از حقوق شهروندی از سال ۹۳ این اداره کل از سوی استانداری مورد تقدیر قرار گرفت.

کد خبر 2513125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha